Ostatnie lata to naturalny rozkwit modelu konsumpcjonizmu. Ludzie robią zakupy, ciągle poszukują nowych produktów i łakną mieć więcej i więcej. Niewiele świadczy o tym, że ten trend się szybko odwróci. Kupowanie wytwornych produktów to także, ale bierzemy pod uwagę też kosmetyki, produkty spożywcze – po prostu to, co jest nam potrzebne do życia. Gros ludzi nie zatrzymuje się zbytnio i co za tym idzie, nie zostaje nam zbyt wiele czasu na chodzenie po sklepach. Dobrym wyjściem może stać się sklep internetowy – generujący dochody po ewentualnym sukcesie.

 

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Każdy z nas łatwy wyliczy wiele przykładowych jednostek, które na nic nie mają czasu. Zakupy załatwiają w markecie co 14 dni, aby zaoszczędzić sobie bezustannego wyłażenia po potrzebne towary. Obecnie część sklepów poszła zdecydowanie dalej i gwarantują takowym przywiezienie zakupów do miejsca zamieszkania.

Przeanalizowana już kwestia tyczy się po pierwsze ludzi zajętych, przebywających długo w miejscu pracy. Nie wyglądają na zachwyconych, kiedy należy udać się na świąteczny shoping. Pracoholicy z ochotą sięgają wówczas po sklep online i hurtowo kupują prezenty dla bliskich. Tym samym – stają się oni naszą grupą docelową, jak zdążyliśmy się przekonać – bardzo szeroką.

 

Nakreśliliśmy już bazowy powód stworzenia e-sklepu, toteż w tej chwili musimy pomyśleć jak ów sklep ma wyglądać. Nie możemy rzucać się na zbyt głęboką wodę. Jeżeli sklep internetowy ma nam przynieść konkretne profity, wówczas zaczynamy od tzw. analizy SWOT. Rozpatrzenie mocnych i gorszych stron, szans i niebezpieczeństw to absolutna podstawa. Dotyczy to zarówno Waszego nowopowstałego sklepu, jak również rywalizujących podmiotów. Należy zbadać jakie statystyki generują, i jak możemy się spośród nich wyróżnić.

 

Następnym etapem jest ustalenie grupy , do której chcemy trafić. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Powołany przez Was e-sklep może być skierowany do Klienta uniwersalnego, który będzie mógł wybierać spośród wielu typów towarów, ale też dla przykładu przekonywać do siebie zwłaszcza żeńskie grono, przez szeroką gamę kosmetyków do wyboru. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Sumiennie sprawdźcie, czy dysponujesz budżetem, pozwalającym na dotarcie do Odbiorców z całego kraju. Może tak się zdarzyć, iż będziesz musiał na początek skupić się na nieco mniejszym terenie – np. województwie.

Należy pamiętać, że uruchomienie sklepu internetowego wiąże się bezpośrednio z działalnością gospodarczą. Opcje w tym przypadku są dwie:

  • W kwestii otwierania własnej firmy, przymusowo winniśmy zewidencjonować działalność gospodarczą – zrobić wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, pozyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, przypilnować formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Gdy wcześniej prowadziłeś biznes, musisz wyłącznie zrobić zmianę w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), dodając tamże zapis o handlu w Internecie.

 

Kolejna istotna sprawa związana jest z produktami. Kiedy już ustalimy czy nasz asortyment wypełni coś specjalistycznego, z ekskluzywnej działki, czy też towary bardziej ogólne, produkowane na olbrzymią skalę, możemy się skupić na sumiennym wyselekcjonowaniu dostawcy. Sumienność, terminowość i bycie godnym zaufania, to powinna być lista walorów, na którą trzeba zwrócić uwagę. Wiadomo, że czynnikiem kluczowym jest również uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Nie działa tutaj reguła, że taniej znaczy lepiej i na odwrót. Sprawa dostawcy załatwiona? Teraz powinniśmy zredagować unikalne prezentacje towarów. Wielu się zastanawia – ale po co mi oryginalne opisy?

Zagłębiamy się właśnie w strefę promowania. Nie zdadzą egzaminu opisy przysłane przez producentów. Jeżeli pragniemy w niedługim czasie zwrotów inwestycji, to w takiej sytuacji powinniśmy skierować uwagę na zredagowanie oryginalnych opisów – przejrzyste dla Odbiorców, ale również uregulowane pod SEO, żeby popularna wyszukiwarka Google traktowała te opisy jako unikalne. W przypadku skopiowanych treści – narzędzie wyszukujące oceni nas negatywnie i nie osiągniemy odpowiedniej lokaty w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.

 

Gdy już przypilnowaliśmy powyższego – przyszła kolej na zagwarantowanie konkretnych systemów płatności. Do popularnych zaliczamy:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Niewąpliwie będziemy chcieli też zagwarantować Odbiorcom zapłatę za pobraniem oraz z góry. Ważnym będzie, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– szczególnie dobrym rozwiązaniem będzie tutaj szyfrowanie. Dzięki temu nasi Klienci obdarzą Was większym zaufaniem.

 

Sklep internetowy – kwestie techniczne

 

Koncepcja jest, otoczenie konkurencyjne przebadane, mamy nakreślony plan biznesowy i odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Teraz trochę spraw technicznych.

Kwestia oprogramowania może zdecydować o naszym sukcesie lub braku takowego. O tym, które należy wybrać warto zapytać specjalistę z tej dziedziny. Niekiedy starczy nawet darmowe oprogramowanie, ale jeśli nasz sklep ma się rozwinąć na dużą skalę – przyda nam się full serwis albo indywidualny software.

 

Domena może być dostarczona w pakiecie z oprogramowaniem, zawsze tak to działa. Jeżeli nie dostaniemy takiego bonusu – wtenczas musimy ją wykupić. Nie sprawdzą się tutaj skomplikowane rozwiązania – nasza domena musi być prosta, taka, którą bez problemów zapamiętamy i powtórzymy w gronie znajomych .

W przypadku hostingu musimy wziąć pod uwagę rozmiar serwera i limit transferu – hosting rzecz jasna musi być dostosowany do wielkości i zakresu działania naszego sklepu. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – mają one zbyt wiele ograniczeń, hamujących rozwój naszego projektu.

sklepy internetowe Toruń

Strona używa cookies
Ok