Wizytówki udostępniane w mapach Google są dobrym narzędziem wspierającym zaistnienie na lokalnym rynku. Poprzez mapy Google osiągamy dostęp do lokalizacji przedsiębiorców z różnorodnych branży. W ten sposób użytkownik może z łatwością odnaleźć sprzedawcę ciekawych produktów bądź usług. By pokazać się pośród firm w danej lokalizacji należy uruchomić własną wizytówkę w mapach Google. Wśród oferowanych usług Google należy odnaleźć opcję Google Moja Firma i podążając za instrukcjami uruchomić profil. Każdy kolejny krok przybliża nas do założenia kompletnej wizytówki. Wystarczy wypisać najpotrzebniejsze dane jak nazwa przedsiębiorstwa czy jej lokalizacja oraz dane kontaktowe, po czym je zatwierdzić. Wypełniona o podstawowe dane wizytówka jest opracowana do korzystania. Dobrze jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje na które jest miejsce w kolejnych zakładkach. Ostatnim krokiem jest weryfikacja, by wizytówka była całkowicie aktywna. Mając gotową wizytówkę warto zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, by stała się widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować własną wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google oddziałuje sporo czynników. Przede wszystkim duży wpływ ma dystans względem użytkownika. Poszukując sklepu albo usługi z reguły sugerujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca zamieszkania, z uwagi na to wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na lokalnym rynku. Im bliżej znajdujemy się potencjalnego klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik wyszukiwania. Obok tego istotna jest rozpoznawalność oraz trafność pod względem słowa kluczowego. Jeżeli firma jest rozpoznawalna pod danym słowem kluczowym lub opublikowana na jej witrynie treść koresponduje z poszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka pojawi się wysoko. Funkcje wpisane w usłudze Moja Firma zapewniają sporo opcji, jakie mogą dodatnio wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Dodaj informacje na temat firmy

Bazowe informacje jak nazwa, telefon i adres  lepiej uzupełnić o następne równie ważne dane, jakie pozwolą Google dopasować wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi ze strony internetowej. Dodatkowo w nazwie wizytówki można dodać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. nazwa firmy pozycjonowanie wizytówek Google). Obok tego należy dodać kategorie i podkategorie, jakie wskażą Google oraz użytkownikom profil firmy, a więc jej zakres działań. Istotna jest też lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy warto dołączyć obszar działania, czyli szerzej np. miasto, województwo.

Pozyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo znaczące jest również uzyskanie atrybutów. Są to atrybuty związane z tym jak działa firma. Dla przykładu wskazują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu znajduje się parking albo czy jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że na atrybuty nie mamy bezpośredniego wpływu, ponieważ dodawane są one na podstawie dodanych przez klientów odpowiedzi na pytania Google. Również opinie klientów mają ogromy wpływ na pozycjonowanie. Większość potencjalnych klientów nadal wartościuje opinie Google, z uwagi na to lepiej się o nie postarać i co ważne, zawsze na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii mamy większą szansę, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Wstaw usługi, produkty, unikalny opis i zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to doskonałe miejsce, aby zwrócić uwagę na najważniejsze zalety firmy, jednocześnie stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pojawia się na wizytówce firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z tej przyczyny najlepiej skupić się nad początkową częścią opisu. Oprócz tego dla bardziej efektywnego pozycjonowania wizytówki Google należy wymienić swoje produkty i usługi. Wypełnienie profilu tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także najpewniej przyciągnie większą liczbę klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa także dodawanie zdjęć i filmów. Multimedia znajdujące się w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale także umożliwiają dodanie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Częste wstawianie zdjęć znacząco wpływa na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Za pomocą wpisów w wizytówkach Google zaproponować klientom interesujących treści, jakie mogą zachęcić ich do przejścia do naszej witryny internetowej lub sprawdzenia usługi. Wpisy zawierają treść sięgającą do 1500 znaków i odsyłacz, za pomocą którego możemy linkować do dowolnej witryny, np. podstrony ze sklepem lub innego wybranego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce nie tylko będzie widoczny przez wiele czasu (czas można ustawić nawet na cały rok), może być elementem marketingu treści, w którym będziemy dostarczać klientom garść interesującej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja zostanie uznana niemal jak wpisy z bloga na stronie, dlatego warto przemyśleć zastosowanie tego elementu.

Zdobywanie linków

Linki prowadzące wprost do wizytówki są dość istotnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozpatrzeć się za lokalnymi lub branżowymi forami, katalogami, portalami blogami albo pozostałymi źródłami, ocenianymi przez Google jako wartościowe, gdzie można zostawić odsyłacz. Wartościowy profil linków da Google znak, że warto umieścić wizytówkę na wyższej pozycji, ponieważ odsyłają do niej odmienne interesujące strony. Linkowanie ma więc korzystny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Strona używa cookies
Ok